Sidor

söndag 21 oktober 2012

Segt gäddfiske gav regg.

Jag och Magnus hade bestämt oss för att jerka varvat med lite flötestrolling. Vi tog med lite borreprylar om det skulle vara segt fiske.
Kunde redan innan säga att det inte skulle gå till historien med dagens fiske.
Samma scenario som förra helgen.
Väldigt lite vind, nordlig.
Glasklart i vattnet, man hade sett en enkrona på två meters djup.
Började med jerk utan en tillstymmelse till hugg el följe!
Vi byter då till ft men inget händer där heller.
Lite kaffe, en pizza och en kebabrulle senare så jerkar vi igen.
Får ett hugg på min nyköpta Pig.
Faan vad gutt det är med hugg på jerk:)
Missar mothugget givetvis!
Var bara en snipa men ändå ett hugg.
Vi kommer överens om att det får bli borre sista tre timmarna innan mörkret.
Första platsen ger ingen borre, bara en gädda som snor våra krokar flera ggr!
Byter plats, Magnus börjar med flötmete och jag kör bottenmete.
Efter ca 10 min missar jag en borre.
Nästa utlägg landar jag en p 1375 gram.
Magnus tacklar om till bottenmete sen kör vi.
Jag missar en till som kör fast i ngt skit på botten.
Nästa hugg nitar jag hårt och pressar stenhårt upp den till ytan. Detta av rädsla för att den ska gå fast i botten..
Magnus håvar den, funderar på att börja kalla honom hovmästaren;)
Magnus väger den på en 5 kg supersamson. Är lite skeptisk till dom vågarna nu när det finns digitala.
Magnus säger att det väger strax under 1675gram.
Tar fram min digitala och vågen stannar på 1660gram. Bra vägt av Magnus måste jag säga!
Jäkligt fin borre med fina färger.
Hon var 46cm lång. Synd att man själv inte kommer till sin rätt på bild bara:)
Fick ingen gäddkänsla alls tyvärr.
Måtte det bli kallt i vattnet snart och lite skitväder!!
Är grymt laddad för gäddfisket som måste komma igång nu.
Mvh Tobbe .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar