Sidor

söndag 12 januari 2014

Borrepass med Diesner

Magnus Diesner hade planerat en heldag borre och ville ha sällskap. Jag var inte sen att hänga på. Började inte jobba förren kl 13.00 så några timmars fiske skulle jag hinna med innan jobb.
Jag var på plats innan Diesner så jag tacklade mina bottenmeten och la ut ett av dem medans jag fixade med mina prylar.
Får ett hugg inom 20 sekunder och landar en borre runt 1200-1300gram. På med ny löja och ut med det igen, hugg igen.
Denna gång är det en gädda på 5hg.
Hinner med två utlägg till där en gädda tar mitt tackel en gång och ett utlägg där jag missar en borre runt kilot.
Nu kommer Diesner och vi packar båten och ger oss ut. Känns riktigt hett med tanke på mitt fiske första 10 minuterna:)
Vi börjar på ett klassiskt ställe där vi lägger en knapp timma. Inte ett pet på grejorna för ngn av oss.
På nästa plats vi lägger oss har det i höst tagits många borrar mellan 1600-1900gram.
Inget händer för oss där heller. 
Tror vi fiskar av 5-6 platser som gett många fina borrar men inget händer oss. Diesner kör iland mej då jag måste till jobbet.
Diesner kör dom sista timmarna med innan mörkret kommer.
Han landar 4-5 små gäddor men inte en enda borre vill visa sig!
Har varit segt fiske på borre ett tag nu men om inte isen kommer så blir det nog en bra period till innan vinter nyper tag här...

Tobbe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar