Sidor

onsdag 8 januari 2014

Årets första pass.

I fredags körde jag och Sville mitt första pass år 2014. Vi började fiska på ett nygammalt hotspot som för många år sedan släppt både fina gäddor och abborrar.
Djupet är dryga 2m med lite växtlighet på botten.
Blev ganska snabbt några mindre gäddor landade. Vi fiskade av platsen bra men bara smått ville hugga.
Flyttade oss sedan till en lång vasskant,ganska grunt och varvat med växtlighet och sand på botten.
Sville landar fisk på fisk medans jag får titta på.
Efter en stund landar även jag en fisk av modell mindre.
Har sedan ett följe på runt 7kg.
Vi har hela dagen fiskat med naturliga färger och landat många fiskar.
På em blir det lite segare fiske, jag tjurar ihop och sätter på en tokgrön Pig 6:a.
Sville hånar mej men tystnar snabbt när jag börjar dra den ena fisken efter den andra.
Tar även dagens största på 5+ på det betet. En vacker ljus fisk som jag tyvärr inte fotar.
Vi landar på runt 30 gäddor.
Trevligt som faan trots att dom större inte syntes till.
Om inte isen kommer nu känns det som det kan kliva på en riktigt bra fisk i sundet!
Alla vatten har olika potential och även om man varje pass vill ha den ultimata gäddan så måste man ha roligt och känna glädje när man fiskar.
Det är ju inget jobb utan ett nöje jag bedriver.
En 8kg:s i skärgården betyder mkt för mej medans den i en del andra vatten jag fiskar i varken bli vägd el fotad om den inte utmärker sig på ngt sätt.

Med vänlig hälsning, Tobbe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar