Sidor

måndag 2 december 2013

Det går verkligen inte alls bra nu!!!

Senaste två veckorna har jag besökt två helt olika vatten. Givetvis med förhoppningar om stor fisk!
Som Gustav skrev tidigare - man lägger ner så mycket tid, planering, inköp, bensin och engagemang för att få chansen att komma i kontakt med de stora.
Och när man väl får chansen så sumpar man den....!
Och jag har haft kontakt med stor fisk vid båda vattnen. Den ena fisken såg jag aldrig. Omöjligt att säga om det var en tjurstark 7 kgs eller en 14-kgs. Hoppas givetvis på att det var en 7:a ;)
Kändes tung och stark efter mothugget och släppte snopet efter 2-3 sekunder. Översta kroken hade vänt sig på ett konstigt sätt på tafsen så krokarna drevs väl aldrig in som de skulle i mothugget.
Det är lätt att skena iväg i tankarna. Men ångest ger det!
Den andra fisken jagade upp mörten i ytan och klapp den där. Han bara uppfatta gäddans stjärt som såg stor ut. Omöjligt att spekulera förstås - annat än att det är fel fisk att tappa. Samma sak där. Släppte efter ca 2 sekunder och en trasig mört var allt jag fick upp.
Snacka om att man är revanchsugen!
I övrigt dessa dagar fick jag några gäddor mellan 4-6 kg.

/Suggan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar