Sidor

söndag 13 april 2014

Håvbild igen.

Med mersmak efter förra passet så var jag taggad inför detta pass. Chansen att få en olekt finns fortfarande.
Började med väldigt långsam flötestrolling , så sakta att båten knappt rör sig framåt.
Första sticket kommer ganska omgående och jag landar en olekt gädda runt 5kg.
Står som vanligt och dänger med spinnspöt samtidigt som båten glider sakta framåt.
Har några hugg men inget som sitter.
Ankrar sedan båten på en plats det oftast står el passerar bättre fiskar.
Efter ca 30 min dyker mitt flöte, inget tokstick utan glider långsamt sidled och försvinner under ytan.
Gör 2-3 hårda mothugg och fisken sitter.
Vid båten ser den skapligt lång ut, men klen.
Väger henne i Ikeapåsen. 8,4 kg utlekt.
Dagen fortsätter utan några större överraskningar. Landar flera fiskar mellan 4-6 kg. Flertalet av dem har lekt.
Blir några pass till på gädda. Sedan blir det borre.
Har kört några kortpass borre nu med men inget vettigt alls där heller än.
Men fotade en grym borre åt min vän Henke Bygget nyligen. 
Den kommer upp här snarast.
Riktigt as i kalas kondis!!!
Avis som tusan på honom.
Men väldigt glad att jag fick se den live och hålla i den.
Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar