Sidor

fredag 27 september 2013

Utmaningen antagen

Challenge accepted! Min situation är väl närmast omvänd Suggans. Mycket tid men lite kulor. Konstigt att det aldrig kan vara balans? Medan Micke köper nytt, skruvar och meckar jag med mina gamla predator och cs rocketar. Idag köpte jag nytt batteri till min gamla Nokiatelefon istället för att satsa på en smartphone som 3e sist i västvärlden! Det gamla batteriet var svullet som en brunstig tonåring och ungefär dubbelt så stort som det skulle vara. Så kan det gå efter några tusen laddningar och ett antal dopp i vatten. Men min filosofi är att det som fungerar kan fortsätta användas tills det helt rasar. Jag vågar iaf slå vad om att min telefon i batteritid spöar vilken smartphone som helst. En annan sak som är säker iaf är att mina mothugg kommer sitta så jag behöver bara en chans medan Suggan måste lita på tur eller många hugg;). Nu kör vi! Ikväll börjar uppsnacket och taktiktugget inför morgondagen över en god whisky. Det man spar på en sak kan man lägga på en annan så istället för att vakna i ett fuktigt tält i minusgrader kommer jag och Gustav sova gott på lyxigt vandrarhem och vara taggade och utvilade på morgonen! Blekinge be aware!
Jag lär mig aldrig. Som vanligt alldeles för stor betesarsenal med mig. 4 stora sprängfyllda 3700 lådor, 2 med jerks, 1 med vobblers, 1 med jiggar. 2 mindre boxar med diverse beten och tillbehör. Samt en väska med flugor...Blir man inte gäddkung kan man alltid bli betesbytarkung!

1 kommentar:

  1. Kan ju kommentera en hel del om detta...
    Anledningen till att Stale har med sig 1000 beten är för att han är osäker och ingenting vet. Då måste man testa allt tills naglarna knappt finns kvar.
    Sen behöver han ju absolut köpa en ny kamera eftersom det knappt går att se vad hans mobilbild föreställer.
    Angående mothugg så har Stale dödat massor med gäddor då han med megakraft separerar nackkotorna på gäddorna med hans 3 st i följd 180grader 1200 pascal-mothugg.
    Stockholmsbåten ger blekingefolket infon om att vi kommer sova sötare än er då vi bor vid båthuset under duntäcken och ställer klockan kaxigt sent.
    Förbereder även jag morgondagen med att hälla i mig dyrt Amarone-vin. Annats än fulwhiskeyn som södra laget dricker....
    ;) Suggan

    SvaraRadera