Sidor

torsdag 5 september 2013

Borrepass med Pb;)

Blev ett pass borre nyligen.
Det är perfekt för mej att fiska borre om jag bara har ngn timma att spendera. Det blir för stort projekt att fiska gädda så kort tid tycker jag. Båt ska ev trailas och sjösättas. Med bara ngn timma så får jag hem innan jag börjat:)

Hade ordnat runt 45 beten som även denna gång bestod av små sarvar.
Tycker det är ett riktigt bra bete till borre. Särskilt om man måste kasta betet 20-30 meter.
En löja klarar ett el högst två utlägg tycker jag. Sedan är den död.
Sarven håller flera utlägg.
Fast det behövs bara ett utlägg nu. Hugger oftast inom 10-20 sekunder.
Även denna gång blev det bara mindre fiskar. Största runt 8-9 hg.
Det mest spännande var när jag kastade ut och det direkt vid landning började slå i spötoppen.
Kändes tungt men lite märkligt. 
Tänkte att är det en borre så jävlar!
Ganska snart vältrar sig en bred fisk i ytan, en Brax!
Kroken sitter vid sidan av munnen, inte i munnen.
Vägde den inte men kanske tre kg?
Fiskar aldrig brax så det blev automatiskt Pb:

Jiggade lite efter att sarvarna tagit slut. Blev lite fisk på det med.
Har blivit såld på Savagears cannibal chad 12,5 cm
Kör med 10-12,5 grams huvud beroende på hur djupt och aggresivt jag vill kunna fiska den.
Med 10 gramshuvud går det fiska den relativt långsamt på 2-3 meters djup.
Med 12,5 gramshuvud måsta jag fiska den lite mer hetsigt för att inte fasta i allt skräp på botten.

Köpte jiggarna för 15 kr st utan jigghuvud, flera butiker på nätet tog det när jag kollade.
Sedan gick jag in på Ribatex sida!
8 kr st och trepack jiggskallar 33 kr st, fraktfritt dessutom!
Blev 12 jiggar och tre paket jiggskallar. Totalt 171 kr.
Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar