Sidor

fredag 27 september 2013

Jobb, jobb, jobb... och lite belöning...

Många säger att jobbar man för mycket så får man alldeles för lite tid att fiska. Att det stämmer kan jag räcka upp båda händerna på.
Men man får ju tillslut råd att fiska och råd att köpa sig fina grejer.
Eller kanske ett sorts substitut för att man inte har tid att fiska...
Hmmm... knepigt det där...
Jag tillät mig göra nytt inköp efter att min Shimano Cardiff vänstervevad som jag haft senare tiden till jerkbaitfisket nu har havererat totalt. Känns som den har skurit eller nåt... Inte bra...
Men det gjorde att jag nu kände mig extra motiverad att köpa nytt.
Så det blev både rulle och spö. Eftersom jag jobbar hårt så ska det ju vara fina grejor :)
Ska testa att spinna lite annorlunda och satsar på ett längre spö och återgår till högervevat. Främst för att jag mer och mer börjat fiska nästan uteslutande med tailbeten och sävligare crankbaits/jerkbaits. Så jag tycker inte att det känns motiverat att ha ett kort spö som ger kortare kast, sämre mothugg och sämre drillningsegenskaper.
Spöet blev ett St Croix Legend Long Ranger 8,6 fot och rullen en Shimano Calcutta 300D laddad med 0,32mm power pro.
Jag föredrog 300-serien då denna hade smal spole och slät gavel vilket gör att den ligger gudomligt i handen och gör hela kittet otroligt välbalanserat.
Idag ska jag fortsätta jobba, jobba och jobba långt in till sena kvällen. Lite jobb imorgon bitti också.
Men ett eftermiddags/kvällspass ska det hinnas med under lördagen följt av fiske hela söndagen.
Då ska spöet och rullen få bekänna färg :)

/Suggan



1 kommentar:

  1. Inget dåligt höstkit det där!
    Kör samma men top n' tail och är så klart skitnöjd!
    // Totte

    SvaraRadera