Sidor

tisdag 27 maj 2014

Borre 2+


Skulle jobba hela helgen men kunde inte släppa tanken på fiske:)
Klev upp tidigt i lördags morse för att hinna med ca tre timmars fiske innan jobbet.
Vädret skulle vara bra fram till 10 tiden. Då kunde det bli lite skurar och ev åska.

Betar med en sarv och lägger ut ett bottenmete. Låter det ligga fem minuter innan jag fiskar hem det en meter. 
Efter några sådana lyft får jag ett hårt hugg, den känns fin och ett regg kommer landas tänker jag.
Ser fisken några meter från båten och frossan stiger!
Tar håven och sträcker mej så långt jag kan, säkrar borren i första försöket.
Gott, minst 1900gram tänker jag.
Krokar av och låter henne ligga i håven medans jag tar fram våg, säck och måttband.
Vågen stannar på 2040 gram och 50cm lång. Omkretsen är 39cm.
Landar en fisk till runt kilot. Sedan börjar det åska och blixtra hej vilt!!!
Bryter direkt. Att vara på vattnet när det blixtrar är rent av livsfarligt!
Känns dock enkelt att bryta efter en sådan fisk:)

Tobbe 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar