Sidor

onsdag 10 april 2013

Lyckat kortpass

Fiskesuget är enormt just nu, eller som vanligt när det är säsong:) så det fick bli ett kortpass abborre innan jobbet i veckan.
Kånkade mina prylar sammanbitet utan paus under promenaden till vattnet. Brukar blir lite stopp i vanliga fall när armarna närmar sig två meter i längd:)
Nu var det bråttom så det var bara att bita ihop. Hade högst 2,5 timmes fiske framför mej.
Ut med grejorna i vattnet och serverade mej en kopp kaffe. Dröjde minst 30 min innan första borren högg, en mindre runt 4-5 hg.
När det var 10 minuter kvar på fisket hade jag landat ca 4 borrar i 4-5 hg klassen.
Sedan får jag ett hugg på en mört i 13-15cm klassen. Tung fight och spänningen stiger.
Ser en bra fisk i vattnet som ska håvas, hon glider fint över kanten.
Satan tänker jag, den är stor! Har inte sett några stora borrar sedan isen lade sig här vilket är närmare fem månader sedan.
Spekulerar i vikter över 1900 gram men sansar mej efter en stund och tänker att det är regg minst.
Vågen stannar på 1720gram:) tar ingen längd el omkrets. Nöjer mej med att hon är fet och tung.
Så jäkla nöjd och glad packar jag ihop mina saker med ett leende.
Tobbe

2 kommentarer:

  1. Jag får gratulera till ännu en fin firre, du verkar ha fått en bra start på säsongen Snyggis! Man blir blind på storlek efter 5 månaders snö, is och annat elände.

    Memorera vart du tog den Tobbe, om 1 - 2 veckor, är det en efterlängtad 2:a om den inte hinner slänga rommen. F-n vad fräckt och stort grattis än en gång och tänk på att jag kanske sitter i båten, nästa gång du kommer ut på morgonen och ska ut på dessa pass ;-) Ha det gött Tobbe och njut av detta. / Luis

    SvaraRadera
  2. Ja den satt som en smäck:)
    Får hålla ögonen öppna då så du inte lurar i buskarna nästa gång:)

    SvaraRadera