Sidor

lördag 13 april 2013

Kortpass igen.

Kunde komma loss två timmar igen för ett kortpass borre. Regnade som attan och lågtryck men vad gör man när suget trycker på.

Fisket var segt, landade 4-5 borrar med en topp strax under kilot.
Varje gång jag byte bete så slängde av det i vattnet precis vid mina fötter.
Tre gånger när jag gjorde det så kom en gädda på 4-5kg och tog betesfisken.

När det äntligen kändes som jag krokat på en bättre borre som stred bra så uppstod problem!
Vid drillningen så simmande borren i närheten där gäddan varit.
När borren är någon meter därifrån gäddan står så virvlar det till i ytan!
Panik, tänk om gäddan klipper min stora borre!
Kör ner min håv i vattnet och vispar runt så gott jag kan under drillen för att få bort gäddan:)
Får sedan syn på min borre? En sutare på 2,28 kg:) som hade tagit min lilla mört.
Sutaren satt klockrent krockad i mungipan.

Undrar vad det kliver på nästa kortpass?
Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar