Sidor

söndag 6 oktober 2013

Fiske med Lova.

Blev lite spinnfiske i sundet med Lova, min dotter på 8 år idag. Hon har mest varit med på bottenmete efter borre men nu stod gädda på menyn:)
Köpte en pizza som vi tog med oss.
Mina döttrar har för övrigt pimpat min båt med tele2 Frank. Man ska tydligen ge honom en puss innan man ger sig av, det ger fisketur säger dom:)

Västlig vind runt 3-4 ms. och sol kändes inte helt fel. Långt ifrån favoritväder men ok.
När vi sjösatt och gått igenom hur man kastar med haspelrullar så bar det av.
I tredje kastet i klart vatten på en meters djup suger det till utav h-vete i mitt spö.
Karatehugg är bara förnamnet!
Hon stångar på gutt och jag ser fisken vältra sig i ytan 20 meters från båten.
Får in henne till båten och håvar henne. Runt 100 cm och 6 kg+. Bra start som ngt kast efter följs upp med liknande hugg och en 90-95 cm fisk får syna håven.

Lova får snabbt kläm på hur man kastar och får iväg sin bomber 16a närmare 20 meter. Plötsligt skriker hon och hennes spö far iväg åt vänster, hon håller stenhårt i spöet som far hit och dit.
Sedan släpper fisken...
Lova har totalt 3-4 fiskar som samtliga lyckas släppa, även en borre följer betet men vill inte hugga.

Vi landar totalt 12-15 fiskar och högst 3-4 st är under 4 kg.
Det var grymma hugg där gäddorna fullständigt slukade betena, endast tafsen stack ut ur munnen på gäddorna på flera av gäddorna.
Betena vi fiskade med var the wolf, gäddgapet, bomber16a och Westin flytande. Alla i naturliga färger.
Riktigt trevligt fiske och Lova vill åka igen trots att hon inte landade ngn fisk idag.
Tobbe och Lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar