Sidor

tisdag 13 november 2012

Gädda och Borre

Metade lite gädda i helgen utan ngn större framgång.
Bra fart på vattnet och lagom vind så det gick inte klaga på.
Fick visserligen fisk på första driften men sedan lät nästa vänta på sig.
Körde först med rena tackel utan krimskrams men tacklade sedan om till lite glitter och några blänkande plastpärlor som jag fått om min 7åriga dotter.
Den var nog inte tänkt till fiske men såg het ut;)
Fick sedan 4-5 fiskar till, överlag bra kondis men inget större.
Brukar fota fiskar som jag tror på i framtiden och då gärna om dom har ngt speciellt kännetecken.
Intressant att se tillväxt om man lyckas lura den igen.

Hade två timmar över i dagarna med som jag ägnade åt borrefiske, inte lönt med gädda med två timmars fiske.
Har bara 10-20 min med bil till bra borrefiske så varför inte:)
Blev många borrar och en trevlig på 1600 prick.
Kanske blir utesluten ur Mammotpike snart efter allt borrefiske i höst;)
Till helgen kommer både Henrik och Gustav hem så då blir det gädda.
Känns som det kan bli en bra höst p gädda, bara inte isen kommer som en käftsmäll för snabbt!!!
Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar