Sidor

måndag 25 april 2016

Vårens toppfisk

För nån vecka sedan avslutade jag sista satsningen för årets förleksfiske. Under säsongen har jag fiskat sjö, å och skärgård och lyckats fånga tioplussare i alla tre vattentyper vilket jag är sjukt nöjd med.
Årets toppfisk kom i slutet av mars och föll för en bottenmetad mört. Tråkigt nog blev det bara mattbilder på henne då jag glömt kameran och stativet i bilen.

13,5 kg 118 cm
Sista satsningen körde jag åtta dagar i rad. Trolling var metoden och jag varvade mellan plast och betesfisk under dagarna.
Ett gäng fiskar mellan 7-8 kg synade båten innan jag under resans sista heldag fick ett hugg av en bättre fisk på betesfisk.
Denna fisken blev ett fint avslut på förlekssäsongen.

11,72 kg

115 cm
 / Gustav

2 kommentarer:

  1. Blivit ngt fiske på senare....
    Nyfiken:-)
    Grymt att höra era historier om satsningen på grövre fisk. Sjukt inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Shit vilka grymma gäddor ni drar :).
    Precis börjat med gäddmete efter 40år i spinnfiskets tjänst.
    Här kan man få inspiration minst sagt.
    Mvh

    Lalle / #Fiskesyd

    SvaraRadera