Sidor

tisdag 25 februari 2014

Lite bättre än senaste passet.

Det blev återigen ett pass med Sville och som vanligt löste vi många saker vid våra samtal.
Tyvärr inget jag kan delge här för då får man antagligen sova på soffan ett tag framöver:)
Vi hade beten mellan 20-30 cm med oss och det högg likaväl på dom större som mindre.
Gäddorna var betydligt mer på hugget idag, flera satt en bit in i gäddans mun och inte längst ut som förra passet.

Planen var att fiska av ett fåtal platser noggrant. Det står eller passerar bra fisk där med jämna mellanrum. 

Denna dag stod det flera fiskar vid dom platserna. Tyngsta för dagen tyngde vågen till 7,4kg och hade trevlig kondis.
Det var återigen rent tackel som gav flest fiskar. Kan inte säga att det beror tacklet, men tror jag på det jag gör så fiskar jag bättre. Inbillning el fakta? För mej är tron och positivitet viktigt. 
Vet vatten som (kända) fiskare dömt ut med påståenden att det inte finns större fiskar än 11-12kg vilket med är grymma gäddor. I det vattnet kom det senare drömfiskar vid flera tillfällen!
Vad jag menar är att man sällan fångar den största individen i ett vatten. Ibland dömer man ett vatten lite snabbt bara för att man inte får önskad framgång snabbt nog!


Blev en hel del fiskar som bjöd på härliga fighter. En mindre rackare gav mej lite knädarr.
Flötet försvann med ett plopp och hon ställde sug mitt i strömmen och bara höll emot. Tänkte att nu har jag en större fisk en Svilles 7,4kg:s. Efter hård press får jag in henne i lugnvatten och upp kommer en Madame på högst 4 kg!
Ibland blir man lurad:)

Testade ett för mej nytt bete med, Wolfshad i färgen motoroil. 
Riktigt riktigt förförisk gång med shaden som vaggar lockande. Har riggat det ett 20grams jigghuvud. 
Fiskar bra runt 1,5-3m då tycker jag. Klippt av kroken och använder mej bara av spetsen till att sticka in i betet och fästa med några droppar superlim. Riggade med vanligt stingertackel. Två st 2.0or på nylon 1,05mm.
Landade en fin fisk på 5-6 kg på betet.
Har sista 1-2 åren fattat tycke för spinnbeten av olika slag. Skönt att bryta av från jerket ibland
En riktigt trevlig dag med roligt fiske. Tobbe



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar